Model D wersja 2019 – oszczędność paliwa nawet do 7%

fot. Renault Trucks

Renault Trucks prezentuje pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks D oraz D Wide w wersji 2019. Nowe wersje charakteryzują się lepszą aerodynamiką i komfortem pracy kierowcy, a także nowymi silnikami Euro 6 Faza D. Połączenie nowego wyposażenia i ulepszeń silnika zapewnia niższe zużycie paliwa nawet do 7% w porównaniu z poprzednią generacją pojazdów.

fot. Renault Trucks

Aby zoptymalizować zużycie paliwa, silniki DTI 5 i DTI 8 mają nowe oprogramowanie. Przeprojektowano osprzęt silnika: Renault Trucks D i D Wide wyposażono także w nową chłodnicę oleju i pompę wody o niskim przepływie.

Optymalizacja aerodynamiki

Niedawno zakończony projekt badawczy Renault Trucks – Urban Lab 2 dowiódł, że optymalizacja aerodynamiki jest jednym z kluczowych aspektów w pojeździe ciężarowym, który może zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach dystrybucyjnych, szczególnie w środowiskach podmiejskich. Dlatego też zoptymalizowano aerodynamikę Renault Trucks D i D Wide. W wersji 2019 zostały one wyposażone w nowe deflektory boczne, a także w nowy, regulowany spojler dachowy, który można dostosować do każdego rodzaju nadwozia dzięki 12 pozycjom ustawienia.

Bezpieczeństwo i komfort jazdy

Dla zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy, Renault Trucks D i D Wide w wersji 2019 zostały wyposażone w nowe systemy wspomagające codzienną pracę kierowcy. Zamontowany adaptacyjny tempomat (ACC) automatycznie utrzymuje minimalną odległość za pojazdem. Dzięki temu jazda staje się bardziej płynną, szczególnie przy dużym natężeniu ruchu, ale również zmniejsza się zmęczenie kierowcy. Kolejną nową funkcją zintegrowaną w tempomacie jest regulowany ogranicznik prędkości (ASL). Połączenie tych udoskonaleń oraz nowego wyposażenia umożliwi naszym klientom zmniejszenie zużycia paliwa o 7% w porównaniu z poprzednią generacją pojazdów GAMY D. Renault Trucks D i D Wide 2019 są już dostępne w sprzedaży. Są w pełni przygotowane do stosowania biopaliwa (do 100%) oraz dostępne w wersji napędzanej sprężonym gazem ziemnym (CNG).

fot. Renault Trucks