Nadwozie Kögel Strong & Go – Code XL i Daimler 9.5 bez aluminiowych listew

fot. Kogel

Nowe nadwozie Kögel Strong & Go jest dostępne, jako opcja, we wszystkich rodzajach naczep skrzyniowych Kögel Cargo, Mega i Lightplus generacji Novum. Nadwozie spełnia wymagania wytrzymałościowe normy DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznych Daimler 9.5 bez zastosowania wsuwanych listew aluminiowych.

Certyfikat do przewozu napojów w nadwoziu Strong & Go można uzyskać ze znacznie mniejszą liczbą listew. Dzięki temu firma Kögel nie tylko spełnia wymagania przemysłu w zakresie krótszych czasów załadunku, ale także zapewnia kierowcom szybszą, łatwiejszą i bezpieczniejszą obsługę podczas załadunku i rozładunku.

 Różne zalety nadwozia Strong & Go

Nowa zabudowa Kögel Strong & Go składa się z innowacyjnego nadwozia generacji NOVUM w połączeniu z integralną plandeką dachową Kögel oraz plandeką boczną z pasami usztywniającymi, które są zgodne z wytycznymi Daimler 9.5. Dzięki temu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków wiązanych zgodnie z wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie wsuwanych listew aluminiowych. Do certyfikowanego przewozu napojów wymagany jest jeden rząd aluminiowych listew na wysokości pierwszej warstwy skrzynek,  co jest określone w arkuszu 12 normy VDI 2700, dotyczy to również pojedynczej warstwy i podwójnej warstwy skrzynek na napoje na standardowych paletach z nadwoziem Strong & Go, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku normalnego nadwozia. Eliminacja górnych listew ułatwia obsługę, a czasy załadunku i rozładunku są krótsze. Ponadto zwiększono bezpieczeństwo dla kierowcy i ładunku, dzięki wyeliminowaniu ryzyka spadających listew i uszkodzeń towarów.

Opcje zabezpieczenia przy częściowym załadunku

Najprostszą opcją zabezpieczenia przy częściowym załadunku jest konwencjonalne mocowanie pasami. W tej metodzie pas mocujący oplata ładunek wokół boków oraz za ładunkiem, pas mocowany jest do wyznaczonych  punktów po obu stronach naczepy. Odpowiednie do tego są punkty mocowania w stalowej ramie z perforowanym obrzeżem Vario Fix lub 13 par standardowych uchwytów mocujących. W celu zabezpieczenia przed wysunięciem poprzecznego pasa za ładunkiem w praktyce często stosuje się europalety lub specjalne ochraniacze krawędzi. Alternatywnie można zastosować opcjonalny system zabezpieczenia przy częściowym załadunku ze stalową szyną kotwową i belką zabezpieczającą ładunek. Stosując tylko dwie belki można zabezpieczyć 27 ton ładunku. W przypadku wspomnianych systemów zabezpieczających częściowy załadunek, możliwe jest otwarcie bocznej plandeki przesuwnej do rozładunku bez uprzedniego wchodzenia na powierzchnię ładunkową.