Grupa DKV Mobility Services na podium międzynarodowym konkursie na Lidera Cyfrowego Biznesu

fot. DKV

Grupa DKV Mobility Services oraz jej handlowy człon DKV Euro Service zajęły drugie miejsce w konkursie Digital Leader Award 2018 (Lider Cyfrowego Biznesu 2018), w kategorii “Kreatywność”.

Niezależne jury złożone z ekspertów, w tym przedstawicieli biznesu, nauki oraz mediów, nagrodziło DKV za kompleksowy program digitalizacji firmy. Nagrodę odebrał Dr. Hendrik Rosenboom, dyrektor zarządzający DKV Mobility Services, kierujący zespołem ds. cyfryzacji przedsiębiorstwa. Ceremonia podsumowująca konkurs odbyła się 28 czerwca br. w hali BOLLE w Berlinie. Celem konkursu “Lider Cyfrowego Biznesu” jest wyróżnienie wiodących firm i menedżerów, którzy wprowadzają modelowe rozwiązania w zakresie cyfrowej transformacji swoich przedsiębiorstw. Autorem i organizatorem tej inicjatywy jest grupa IDG Business Media oraz firma Dimension Data.

Teraz wszystko online: zmiana parametrów karty paliwowej i zamawianie boxów do opłat drogowych

Nagroda jest dla nas mocnym sygnałem do dalszej digitalizacji usług – mówi Dr Hendrik Rosenboom. W ramach pierwszego cyfrowego projektu chcemy zracjonalizować wszystkie formularze zamówień dla klientów, by osiągnąć pełną automatyzację procesu. W 2016 r. firma rozpoczęła trzyletni okres przebudowy swoich systemów IT. Jednym z pierwszych kroków było wdrożenie platformy, na której działać będą wszystkie przyszłe cyfrowe usługi.  Dziś klienci DKV poprzez swój panel mogą konfigurować funkcje kart paliwowych – z pełną dowolnością i w czasie rzeczywistym. To samo dotyczy opłat drogowych w całej Europie, w tym szybkiego i wygodnego zamawiania online boxów.

Powstał pion DKV ds. digitalizacji

W trakcie prac nad systemem IT utworzono specjalny departament odpowiedzialny za rozwój nowych usług cyfrowych. Pierwszym produktem jest system do zarządzania online wszystkimi typami opłat drogowych w Europie oraz w Rosji, drugim serwis do optymalizacji kosztów paliwa – “Fuel Saver”, który analizuje zachowania kierowców ciężarówek w drodze. Serwis ten promuje zachowania kierowcy, które mają wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa, analizując parametry z trasy. Umożliwia uzyskanie oszczędności na poziomie 10%. W przygotowaniu są już kolejne narzędzia cyfrowe, które obecnie przechodzą testy wśród klientów DKV.

Cyfryzacja biznesu przekłada się na sprzedaż

Jak pokazują pierwsze efekty, digitalizacja usług w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia obrotów DKV Euro Service w ciągu następnych 5-10 lat. Aby to osiągnąć, Grupa DKV planuje skierować swoje usługi także do segmentu flot samochodów osobowych, oferując szybką racjonalizację poszczególnych grup kosztów – dzięki cyfrowej optymalizacji dowolnych danych.