Platforma RIO otwarta dla wszystkich

fot. RIO

RIO, cyfrowe rozwiązanie Volkswagen Truck & Bus dla branży transportowej działające w chmurze, zostało rozszerzone o nowe usługi RIO Order, RIO Geo i RIO Perform.

Za pomocą RIO Order klienci mogą tworzyć zlecenia przewozowe, łączyć je w trasy i przyporządkowywać do ich obsługi kierowców. Kierowcy natomiast otrzymują informacje o trasie dzięki aplikacji RIO Connect (do pobrania z Google Play Store), gdzie mogą wprowadzać odpowiednie informacje dotyczące statusu na poziomie tras i zleceń. Zrealizowane przewozy i zamówienia mogą być archiwizowane przez użytkowników.

RIO Order stanowi również podstawę usługi partnerskiej Synfioo: zapewnia ono monitorowanie łańcuchów dostaw w czasie rzeczywistym. Dzięki wprowadzeniu Synfioo Premium ETA (Estimated Time of Arrival – oczekiwany czas przybycia) klienci mogą skutecznie zarządzać zleceniami i poznać jeszcze dokładniej czasy przejazdu na trasach. Synfioo umożliwia przewidywanie, podaje, kiedy zostaną osiągnięte poszczególne punkty kontrolne lub miejsce docelowe przejazdu. Oprócz danych zlecenia, pojazdu i kierowcy Synfioo wykorzystuje też do obliczeń dane dotyczące pogody i czasu postoju. Dane bieżące i prognozy są uwzględniane w obliczeniach w celu zwiększenia niezawodności planowania i utrzymania większej przejrzystości transportu.

Z kolei usługa RIO Geo jest rozszerzeniem podstawowej usługi RIO Essentials.  Dzięki niej klienci otrzymują szczegółowy przegląd aktualnej lokalizacji pojazdu, znają np. pozostały czas pracy kierowcy i mają dostęp do danych RIO Essentials z ostatnich trzech miesięcy (bez RIO Geo dane dostępne są tylko przez 10 dni). Jak wszystkie usługi, RIO Geo można zarezerwować codziennie dla każdego pojazdu.

Od ostatniej aktualizacji programu pod koniec czerwca br. usługa po raz pierwszy wyświetla też użytkownikom informacje o przekazaniu pojazdu  danemu kierowcy. Co więcej, użytkownik widzi w oknie historii jazdy danego pojazdu listę następujących zdarzeń (do pobrania również w formacie CSV): pierwsza i ostatnia pozycja w żądanym zakresie czasu, włączanie i wyłączanie zapłonu, zmiana kierowcy. Wkrótce klienci będą też mogli tworzyć m.in. punkty zainteresowania POI (Points Of Interests) i korzystać z funkcji geofence (jeśli pojazd opuszcza pewien obszar lub znajduje się we wcześniej zdefiniowanym obszarze, operator floty otrzymuje powiadomienie).

Analiza RIO Perform (dzięki niej dostępna jest aktualizacja dla podstawowej usługi RIO Essentials) zapewnia szczegółową analizę kierowców i floty dotyczącą m.in. przyszłych tras, prędkości lub zużycia paliwa oraz informację o kierowcy i dane dotyczące parametrów jazdy z ostatnich trzech miesięcy. Do końca sierpnia klienci mogą korzystać z tej usługi bezpłatnie.

Jakie są korzyści wynikające ze stosowania produktów RIO? Gdzie użytkownicy notują obecnie wymierne oszczędności i wzrost wydajności w procesach logistycznych? W jakich obszarach klienci oczekują w przyszłości największej wartości dodanej dzięki dostępności danych w czasie rzeczywistym? Odpowiedzi na te pytania oraz dokładne dane na ten temat mają pokazać prowadzone aktualnie badania  firmy Transfer Center for Logistics GmbH i Uniwersytetu Technicznego w Berlinie.

Spełniamy naszą obietnicę rozwoju. Coraz to nowe usługi i usługi partnerskie przyciągają na naszą platformę coraz więcej użytkowników. Jestem dumny z naszego rozwoju i elastyczności. W RIO produkt nigdy nie jest gotowy – stale rozwijamy każdą usługę. Daje to klientom pewność, że są zawsze w czołówce technologicznej. Wprowadzenie Synfioo i pierwszych usług cyfrowych MAN DigitalServices, takich jak MAN ServiceCar, pokazuje, że jesteśmy otwarci na partnerów. Chcemy stworzyć przejrzysty ekosystem dla całej branży transportowej i logistycznej –  mówi Jan Kaumanns, CEO RIO.

Warto dodać, że RIO oferuje usługi związane z pojazdami oraz usługi dla całej branży transportowej i logistycznej. Oznacza to, że klienci z flotami mieszanymi mogą rezerwować usługi niezależnie od producentów.

fot. RIO