E-mobilność według Daimler Trucks

fot. Daimler

Daimler Trucks powołał do życia globalną jednostkę organizacyjną zajmującą się e-mobilnością. E-Mobility Group (EMG) ma zdefiniować strategię w zakresie podzespołów elektrycznych oraz kompletnych e-samochodów dla wszystkich marek i segmentów, a także opracuje globalną strukturę, analogiczną do strategii opracowanej dla konwencjonalnych silników i podzespołów napędowych.

EMG jest zorganizowana globalnie, a jej pracownicy prowadzą kompleksowe działania w różnych lokalizacjach światowej sieci przedsiębiorstwa, m.in. w Portland (USA), Stuttgarcie (Niemcy) i Kawasaki (Japonia). Kierownictwo nad nową jednostką obejmie 1 lipca br. Gesa Reimelt, kierująca aktualnie działem projektów produktowych Mercedes-Benz Powertrain & eDrive w segmencie samochodów osobowych.

Daimler Trucks North America  przedstawił też swoim klientom dwa nowe samochody ciężarowe z napędem wyłącznie elektrycznym, skonstruowane przez swoją amerykańską spółkę córkę Freightliner.

Jednym z dwóch nowych samochodów elektrycznych jest Freightliner eCascadia, który bazuje na Cascadii, najpopularniejszej ciężarówce do ciężkiego transportu dalekobieżnego (Class 8) na rynku północnoamerykańskim. Pod jego długą maską, charakterystyczną dla amerykańskich trucków, umieszczono silnik o mocy 730 KM. Akumulatory zasilają napęd energią 550 kWh, wystarczającą do osiągania zasięgu nawet 400 km (250 mil). W ciągu 90 minut można je naładować w 80%,  aby pokonać kolejne 320 km (200 mil).

Z kolei Freightliner eM2 106 jest przeznaczony do lokalnego transportu dystrybucyjnego oraz dostaw „ostatniej mili”. Akumulatory nowej elektrycznej wersji dysponują energią 325 kWh, zapewniając napęd silnika elektrycznego o mocy maksymalnej 480 KM. Zasięg eM2 wynosi ok. 370 km (230 mil). Akumulatory tego pojazdu można naładować do poziomu 80% w ciągu godziny, co da zasięg ok. 300 km (184 mil).

Jeszcze w tym roku ok. 30 sztuk wspomnianych dwóch modeli trafi do pierwszych klientów w USA. Dzięki tej flocie, współpracując z klientami w codziennych operacjach przewozowych, DTNA sprawdzi kolejne możliwości zastosowania, aby w procesie dalszego rozwoju napędów elektrycznych móc jeszcze lepiej reagować na potrzeby klientów.