Koniunktura na cement

fot. Ruta sp.j.

Jak długo służy tak starannie konserwowana cementonaczepa?

W Ruta Transport eksploatujemy cementowozy około 15 lat. Tak długą żywotność uzyskujemy dzięki systematycznym przeglądom technicznym i wymianie na czas najbardziej wrażliwych na zużycie komponentów. Dodatkowo starsze naczepy są poddawane generalnym remontom, włączając w to lakierowanie całego zbiornika. Aby uniknąć przestojów w sezonie, gruntowne prace remontowe są wykonywane zimą. Flota pojazdów musi być odpowiednio przygotowana do sezonu, jest to jeden z najważniejszych elementów efektywnego wykorzystania środków transportu.

Co dzieje się z mocno wysłużonym już pojazdem?

Nasza branża spotyka się obecnie z bardzo dużym popytem na swoje usługi. Przewoźnicy nie sprzedają cementowozów, gdy bez problemu mogą zapewnić im pracę. W Ruta Transport zastępujemy nowymi jednostkami jedynie starsze naczepy, które nie wpisują się już w politykę jakościową firmy. Nabywcami tych starszych cementowozów są głównie małe firmy transportowe.

Pana firma korzysta wyłącznie z naczep jednego producenta. Czy to dla ułatwienia organizacji zaplecza technicznego?

Zdecydowaliśmy się na wybór pojazdów Spitzer Silo-Fahrzeugwerke – jednego z dwóch wiodących w Europie producentów –  ze względu na liczne zalety techniczne , rozbudowaną sieć serwisów naprawczych w Europie oraz doskonałą obsługę posprzedażową. Nasza współpraca zawsze układała się dobrze. Jesteśmy partnerami w biznesie, a relacje między obiema firmami bazują na wzajemnym zaufaniu. Świadczą o tym tempo i kierunek rozwoju naszych kontaktów handlowych. Pierwszą nową cementonaczepę Spitzer zakupiliśmy w 2002 r., a już w roku 2005 podpisaliśmy umowę serwisową z firmą Spitzer, stając się tym samym w Polsce autoryzowanym punktem serwisowym naczep silosowych tej marki. W ten sposób zapewniliśmy sobie sprawnie funkcjonujące zaplecze techniczne, gwarantujące gotowość naszych pojazdów do natychmiastowej realizacji usług transportowych.

Czy w tej branży jest jakaś specyfika finansowania? Czy jest to po prostu leasing?

W firmach kupujących ciągniki siodłowe coraz popularniejszy staje się wynajem długoterminowy. My korzystamy wyłącznie z leasingu ze względu na jego łatwą dostępność, dużą elastyczność w zakresie dopasowania rat leasingowych, korzyści podatkowe. Doceniamy też, że  pozwala na prowadzenie polityki regularnej wymiany taboru bez naruszania struktury kapitałów własnych firmy.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Katarzyna Wachowiak

—————————————————————————-

Cementonaczepy Spitzer we flocie Ruta Transport

Wykorzystanie nowych technologii i najlepszych materiałów w procesie produkcyjnym naczep pozwala osiągnąć ich niską masę własną, zapewnia solidną konstrukcję i gwarantuje bezawaryjność. Silosy wyposażone są w komponenty wiodących producentów osi, felg, osprzętu i armatury wyładowczej (m.in. węże, zawory, przepustnice, maty spulchniające).

W taborze firmy znajdują się silosy leżące, tzw. dolnozsypy, cementowozy o pojemności 34 m3 i 37 m3 oraz silosy podnoszone o pojemności 45 m3 i 60 m3. Silosy leżące w Ruta Transport są przystosowane do przewożenia materiałów o wysokiej gęstości nasypowej i o dużej pylistości, np. cementu, wapna, gipsu czy popiołów lotnych. W silosach podnoszonych firma transportuje bardziej zróżnicowane grupy materiałów, takich jak neutralne materiały chemiczne, paszowe i oczywiście również materiały budowlane.