Woop Automotive – markowe części z internetu

for. Woop Automotive

Karol Prozner przez 9 lat był prezesem zarządu polskiego przedstawicielstwa firmy Europart –  jednego z największych europejskich dystrybutorów części zamiennych. Niedawno zrezygnował ze stanowiska i założył własną firmę. Chce stworzyć platformę internetową pośredniczącą w kontaktach pomiędzy producentami, dystrybutorami oraz warsztatami samochodowymi – Woop Automotive.

fot. Woop Automotive

Rynek części samochodowych, zwłaszcza tych do samochodów ciężarowych, jest dzisiaj analogowy. Uważam, że przyszłość to technologie. Stąd pomysł na uruchomienie serwisu internetowego, który pozwoli wszystkim stronom obecnym w wymianie handlowej zmniejszyć koszty działalności, zagwarantuje możliwość łatwego porównania cen i czasu dostawy danego produktu u różnych dostawców, a także zwielokrotni liczbę kanałów prezentowania swojej oferty hurtownikom – twierdzi Prozner.

Woop Automotive ma być narzędziem podobnym do serwisów typu Allegro czy Ebay.

Odróżnia się od nich naciskiem na bezpośrednią i maksymalnie uproszczoną interakcję pomiędzy obiema stronami transakcji. Poza stworzeniem platformy zakupowej chcemy powołać do życia najpopularniejszy polski kanał kontaktu i wymiany informacji czy opinii między wszystkimi graczami rynku części zamiennych, skupiając się na współpracy win-win – dodaje Karol Prozner.

Z badania przeprowadzonego na potrzebny rozwoju nowego biznesu wynikało, że dla prawie 40% pracowników warsztatów internet jest podstawowym źródłem informacji o nowościach i trendach rynkowych. Praktycznie taka sama grupa preferuje zakupy części przez katalogi online (dla porównania: z papierowych katalogów korzysta dziś 32%),  24% badanych przyznało, że nie korzysta z żadnych katalogów.

Sądzę, że przyczyną jest tutaj brak dostępności rozwiązań łatwych w użyciu i zbierających dane z całego rynku. Czyli nisza, którą planujemy wypełnić – podsumowuje Karol Prozner.