Mocne procenty Daimlera

fot. Daimler Trucks

Daimler Trucks zwiększył globalną sprzedaż o 12%. Tak wynika z podsumowania danych z całego świata za rok 2017.

W Unii Europejskiej, Norwegii i Szwajcarii sprzedaż modeli Mercedes-Benz wzrosła o 3%. Ale w Rosji aż o 243% (7800 pojazdów wobec 2200 pojazdów rok wcześniej), a w Turcji o 20%  (9500 pojazdów wobec 7900 egzemplarzy przed rokiem). Dobrze poszło Daimlerowi również w Ameryce Północnej. Tam jest liderem w segmencie średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych ze wzrostem 12% w stosunku do ubiegłego roku i rekordowym udziałem w rynku na poziomie 39,2%. W Ameryce Południowej wzrost wyniósł  9%. Istotny wkład do tego wyniku miał skokowy wzrost sprzedaży w Argentynie, gdzie nabywców znalazło aż 5200 pojazdów (wobec 3500 przed rokiem), co oznacza dynamikę wzrostu na poziomie +47%.

W regionie Azji łączna sprzedaż wzrosła o 18% (132 400 pojazdów). Na ten wynik składa się m.in. sukces w Indonezji (54% wzrostu), Indiach (26% wzrostu) i na  największym na świecie rynku samochodowym, czyli w Chinach. Tam koncern Daimlera posiada 50% udziałów w spółce Beijing Foton Daimler Automotive Co. Ltd. (BFDA), która jest producentem średnio- i wysokotonażowych samochodów ciężarowych marki Auman. Ich sprzedaż w pierwszych jedenastu miesiącach 2017 r. wzrosła aż o 52%.