Nowe konstrukcje w transporcie nienormatywnym

Maksymalny kąt skrętu kół wynoszący aż 65° zapewnia doskonałą manewrowość naczep STZ-VP (fot. Goldhofer)

Goldhofer

Naczepa STZ-VP (285) pozwala obecnie na przewóz znacznie cięższych ładunków za sprawą większych opon oraz obciążenia sprzęgu siodłowego maksymalnie do 52 t (fot. Goldhofer)

Uzupełnieniem cenionej przez użytkowników rodziny naczep Goldhofer STZ-VP jest kolejna wersja wyposażona w opony o szerokości 285 mm (rozmiar 285/70 R17,5). Model STZ-VP (285) to naczepa niskopodwoziowa o największej ładowności wśród całej rodziny produktów Goldhofera. Pojazd porusza się na osiach wahadłowych, liczba linii osiowych to przedział od 3 do 10. Producent oferuje do wyboru kilka wersji pokładów ładunkowych: m.in. mostek do przewozu zbiorników, pokład do transportu koparek oraz klasyczny pokład płaski. Maksymalna nośność osi  16 t oraz profil pokładu opuszczanego wynoszący tylko 200 mm to atuty naczepy STZ-VP (285).

Sprawdzona konstrukcja podwozia naczep STZ pozwala na uzyskanie korzystnego połączenia szerokiej wnęki na łyżkę koparki oraz względnie krótkich wózków jezdnych. Świadczy to o umiejętnościach konstruktorów Goldhofera, którzy wiedzą, że w tej branży liczy się każdy milimetr długości. W naczepie stosowane są osie wahadłowe o dokładnie obliczonej geometrii zawieszenia, minimalizującej drgania swobodne kół. W efekcie uzyskuje się optymalne rozłożenie ciężaru ładunku na wszystkich kołach (linie osiowe) i idealne wypoziomowanie pokładu podczas jazdy w nierównym terenie. Maksymalny kąt skrętu kół wynoszący aż 65° zapewnia doskonałą manewrowość.

Uzupełnienie rodziny naczep o model STZ-VP (285) pozwala obecnie na przewóz znacznie cięższych ładunków za sprawą większych opon oraz obciążenia sprzęgu siodłowego maksymalnie do 52 t. Naczepa STZ-VP (285) ma wytrzymałą ramę przenoszącą momenty gnące o dużej wartości. Zoptymalizowana wnęka na ramie koparki pozwala na obniżenie wysokości całkowitej, a idealnie dopasowane komponenty gwarantują bezpieczną pracę z wykorzystaniem maksymalnej ładowności.

Możliwość wykorzystania łabędziej szyi  połączonej z pokładem lub z dodatkowym wózkiem jezdnym oraz opcja połączenia naczepy z przednimi wózkami jezdnymi typu MPA-K i wózkami tylnymi z rodziny THP zwiększają uniwersalność pojazdu. Naczepa STZ-VP (285) staje się wszechstronnym środkiem transportu mogącym sprostać najbardziej wymagającym operacjom na placach budów. Nie bez znaczenia jest duża trwałość eksploatacyjna opon w rozmiarze 285 i wykorzystanie przez Goldhofer komponentów tylko o najwyższej jakości. Dla użytkownika ważna jest również globalna obecność sieci serwisowej producenta oraz pełna dostępność części zamiennych.