Nowe konstrukcje w transporcie nienormatywnym

Ładowność mostka GirderMAX zawiera się w przedziale od 150 t do 250 t, może on być łączony ze wszystkimi rodzajami naczep modułowych Faymonville: DualMAX, ModulMAX lub CombiMAX (fot. Faymonville)

Faymonville

Obecnie niewątpliwie flagowym produktem w ofercie Faymonville jest naczepa modułowa CombiMAX wyposażona w nowe obniżone osie wahadłowe PA-X. Producent nie spoczywa na laurach, modernizując i uzupełniając pozostałe produkty w swojej ofercie. Przykładem takiego działania jest wprowadzenie w ubiegłym roku mostka transportowego (girder bridge) GirderMAX, pozwalającego na przewożenie wyjątkowo ciężkich ładunków bez obawy o przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach publicznych. Mostki transportowe (mostki przęsłowe) wykorzystywane są w transporcie takich obiektów, jak np. transformatory dużych mocy, generatory, turbiny gazowe lub innych zwartych i bardzo ciężkich ładunków.

Ładowność mostka GirderMAX zawiera się w przedziale od 150 t do 250 t, może on być łączony ze wszystkimi rodzajami naczep modułowych Faymonville: DualMAX, ModulMAX lub CombiMAX. Dzięki łączonym belkom długość mostka może być łatwo dostosowywana do ładunku i wymaganej liczby linii osiowych.

Dwa zestawy belek głównych o indywidualnej długości około 8 m mogą być stosowane jako górne belki zawieszenia podwieszane z elementami podtrzymującymi obciążenie lub w połączeniu z tzw. belkami typu Z w położeniu opuszczonym zaprojektowanym z myślą o transporcie turbin gazowych lub generatorów. Cały system można hydraulicznie podnieść o ok. 2000 mm, a opatentowany system poszerzania pozwala na szybką zmianę wewnętrznego rozstawu belek od 2850 mm do 7950 mm. GirderMAX stwarza wręcz idealne warunki do transportu dzięki poprzecznej stabilizacji wahadłowej, zawieszeniu belek w łożyskach wahliwych i samoskrętnemu układowi kierowniczemu tylnego wózka.

Zestaw dostarczany jest z wieloma akcesoriami takimi jak np. wsporniki do jazdy bez ładunku, urządzenia do mocowania ładunku, wsporniki do parkowania, silniki Diesla napędzające układy hydrauliczne po obu stronach mostka oraz system zdalnego sterowania wszystkimi funkcjami układu hydraulicznego.

W porównaniu z mostkami transportowymi o podobnych parametrach użytkowych oferowanych przez innych producentów Faymonville GirderMAX ma masę własną mniejszą o 20%. W konfiguracji 2×18 linii osiowych ładowność wynosi 250 t. Całość można na miejsce wykorzystania dowieźć po zapakowaniu do kontenera.

fot. Faymonville
Opatentowany system poszerzania pozwala na szybką zmianę wewnętrznego rozstawu belek od 2850 do 7950 mm (fot. Faymonville)