Nowa podkontenerówka CIMC Vehicles

fot. CIMC

Do niedawna asortyment naczep podkontenerowych CIMC Vehicles ograniczał się do modelu przystosowanego do przewozu kontenerów maksymalnie 40-stopowych, zarówno w wersji ISO jak i HiCube. Jednak rynek lokalny kładzie coraz większy nacisk na możliwość przewozu kontenerów 45-stopowych i tak w odpowiedzi w połowie czerwca br. do portu w Gdyni wpłynęły pierwsze egzemplarze naczepy do przewozu kontenerów 45-stopowych ISO, HiCube LT i HiCube ST.

Pierwszy pojazd trafił do klienta w Warszawie. Początkowo podchodziliśmy z pewną dozą nieufności do nowego produktu, jednak skala działania CIMC na całym świecie przekonała nas do podjęcia wyzwania. Działamy w transporcie kontenerów od ponad 25lat i eksploatowaliśmy różne pojazdy. Bardzo dbamy o wizerunek naszej firmy jako solidnego partnera z doskonała flotą. Pojazd, który otrzymaliśmy przeszedł nasze oczekiwania w kwestii jakości i estetyki wykonania a tym samym doskonale wpisuje się w przyjętą przez nas filozofię działania. Pierwsza ale na pewno nie ostatnia – podkreślił Jan Łuczak, właściciel pojazdu.

Nowa naczepa wykonana jest w całości z wysokogatunkowej, drobnoziarnistej stali S700MC i S460MC. W ok. 98% spawana jest na w pełni zrobotyzowanej linii spawalniczej a następnie pokrywana warstwą antykorozyjną w procesie cynkowej kataforezy elektrolitycznej (KTL Zn+). Całość procesu zwieńcza lakierowanie proszkowe nakładane w wysokich temperaturach jako wierzchnia warstwa zabezpieczająca i wykańczająca. Tak jak i w innych pojazdach CIMC Vehicles zastosowane zostały tu tylko markowe komponenty sprawdzonych dostawców – osie BPW (w najbliższej przyszłości również SAF), pneumatyka Wabco, oświetlenie i elektryka Hella oraz zamki kontenerowe firmy Jost. Waga pojazdu w wykonaniu podstawowym wynosi ok 5,1t. W standardzie naczepy wyposażone są m.in. w podłogę do rozładunku centralnie załadowanego kontenera 20-stopowego, trzecią oś podnoszoną i asystenta ruszania w trudnych warunkach na osi pierwszej. CIMC Vehicles gwarantuje też jej bezproblemową eksploatację 24-miesięczną gwarancją całopojazdową a na dodatek, wszystkie pojazdy poddane spawaniu zrobotyzowanemu i procesowi KTL objęte są 10-letnią gwarancją na korozję i integralność ramy.

Na chwilę obecną mamy do dyspozycji naczepę z tylnym rozsuwem pneumatycznym przystosowaną do przewozu wszystkich dostępnych rodzajów kontenerów standardowych – od 20-stopowych do 45-stopowych o zwiększonej kubaturze, z długim i krótkim tunelem – podsumował Michał Rzoska, dyrektor operacyjny na rynki Europy Centralno-Wschodniej.

fot. CIMC