Potencjał bieżnikowania

Mobilna wersja eCasing to większa wygoda obsługi transakcji, szczególnie dla użytkowników pozostających poza biurem lub znajdujących się w pojeździe. Mimo iż jest bezpłatna, wymaga akredytacji użytkownika przez firmę Goodyear – jednakże wszyscy aktualni użytkownicy eCasing otrzymają do niej automatyczny dostęp. Aplikacja będzie stopniowo udostępniana w Europie. Mobilne rozwiązanie obsługuje wszystkie warianty systemu bieżnikowania Goodyear, w tym obsługę osnów pozostających własnością klienta oraz program wymiany osnów.
Dodajmy, że mobilna wersja eCasing jest kolejnym rozwiązaniem biznesowym Goodyear skierowanym do branży transportu ciężarowego, które obejmuje usprawnienia systemu zarządzania flotą Goodyear FleetOnlineSolutions (FOS). Nowa mobilna aplikacja eCasing jest zintegrowana z FOS Next Generation.

Nowe i bieżnikowane
Potencjał tkwiący w bieżnikowaniu opon (oszczędność kosztów, obniżenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne) producenci ogumienia odkryli już dawno. Dlatego obecnie większość nowo wprowadzanych na rynek opon ma swoje bieżnikowane odpowiedniki.
Opony nowe, które funkcjonują już na rynku, z czasem zyskują swoje bieżnikowane wersje. Poza tym bieżniki przeznaczone do bieżnikowania mają te same wzory co opony nowe, stąd po przeprowadzeniu bieżnikowania opon nowych od bieżnikowanych w zasadzie nie sposób odróżnić – zdradza je tylko informacja umieszczona na bocznej ścianie opony.
Przykładem opony, która zyskała niedawno swój bieżnikowany odpowiednik (Bandag M-Drive 001), jest opona Bridgestone M-Drive 001. Nowy model bieżnika do opon budowlanych – Bandag M-Drive 001 właściciele flot pojazdów budowlanych docenią przede wszystkim za  zwiększoną wydajność i trwałość, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacyjnych.
Bieżnik Bandag M-Drive 001 jest rozwiązaniem dla tych, którzy chcą przedłużyć żywotność i wydajność opony na oś napędową Bridgestone M-Drive 001. Bieżnik ten sprawdzi się zarówno na drodze, jak  i  w  terenie. Oprócz tego zapewni on oponie dużą odporność na przypadkowe uszkodzenia oraz ma bardzo dobre właściwości samooczyszczania. Bieżnik ma również zoptymalizowany wzór, a symbol M+S zapewnia oponie bezpieczeństwo i  komfort jazdy nawet w  warunkach zimowych.
Opony to niezbędny element pomyślnego przeprowadzenia każdej „operacji” drogowej. Muszą one sprostać wszelkim wyzwaniom eksploatacji na trasie i w terenie, zapewniając bezpieczeństwo na drodze, ale  także dobrze spisując się na nierównościach. Nowy bieżnik Bandag M-Drive 001 daje nawet więcej – maksymalizuje żywotność karkasu bez uszczerbku dla bezpieczeństwa, trwałości i przyczepności. Jest to efekt optymalnego połączenia długotrwałej wydajności ze skutecznością we wszystkich możliwych warunkach – mówi Harald Van  Ooteghem, Senior Manager Truck & Bus Tyres Product Marketing.
Bieżnik Bandag M-Drive 001 to połączenie specjalnie zaprojektowanej mieszanki gumowej i wzoru bieżnika. Kierunkowy bieżnik wykonany w technologii Tie Bar optymalizuje sztywność klocków, zwiększając tym samym odporność na zużycie. Klocki bieżnika zostały zaprojektowane tak, by zapewnić oponie bezpieczną jazdę w deszczu oraz na śniegu przy jednocześnie zwiększonej przyczepności. Bieżnik Bandag M-Drive 001 jest odporny na nacięcia i  odpryski, dzięki czemu zachowuje trwałość przez cały cykl eksploatacji.
Bandag M-Drive może być także zastosowany do bieżnikowania innych karkasów opon premium w popularnych rozmiarach, jak 13 R22,5, 295/80 R22,5 i 315/80 R22,5.

Autor: Renata Pawliszko

Jedyną widoczną różnicą między oponą nową a bieżnikowaną jest odpowiednie oznaczenie na ścianie bocznej opony. W zależności od producenta będzie ono inne – na zdjęciu napis TreadMax oznacza, że opona została poddana procesowi bieżnikowania na gorąco w technologii firmy Goodyear (fot. R.Pawliszko)