Renault Trucks prezentuje pojazdy CNG na SITL 2017

fot. Renault Trucks

Firma Renault Trucks prezentuje swoje pojazdy napędzane silnikami na sprężony gaz ziemny (CNG) na odbywających się właśnie w dniach 14–16 marca 2017 r. w centrum wystawowym Porte de Versailles w Paryżu targach z okazji Międzynarodowego Tygodnia Transportu i Logistyki (SITL; International Transport and Logistics Week).

Na stanowisku Francuskiego Stowarzyszenia Gazu Ziemnego dla Pojazdów (AFGNV; Association Française du Gaz Naturel pour Véhicules) prezentowany jest 19-tonowy model D Wide CNG wyposażony w poziomy układ wyprowadzania spalin – z nadwoziem w kolorach firmy transportowej STAF. Pojazd ten napędzany jest 8,9l silnikiem Euro VI Step C nowej generacji z poziomym układem wyprowadzania spalin. Podwozie w wersji 6×2 wyróżnia się tylną osią skrętną, co zapewnia wspaniałą zdolność manewrowania, przez co pojazd idealnie nadaje się do zastosowań dostawczych w obszarach miejskich.

Specjaliści w Renault Trucks wiedzą, że największa potrzeba na alternatywne napędy istnieje w terenach zabudowanych. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie do oferty pojazdów zasilanych gazem ziemnym został wprowadzony model wyposażony w poziomy układ wyprowadzania spalin. Użycie tego sprawdzonego i przetestowanego paliwa jest szczególnie korzystne ze względu na uzyskanie stosunkowo czystej energii, w której nie występuje emisja oparów metanu. Silnik prawie nie wydziela cząstek stałych, dymu ani zapachu bez zastosowania AdBlue®. Co więcej, w warunkach eksploatacji miejskiej pojazd gazowy zapewnia zasięg porównywalny z pojazdami napędzanymi silnikami wysokoprężnymi.

Model D Wide CNG firmy Renault Trucks może być zasilany zarówno gazem ziemnym, jak i biometanem (biogazem). Biometan jest paliwem odnawialnym pozyskiwanym z materii organicznej, którego spalaniu towarzyszy o 70% mniejsza emisja CO2 niż w przypadku silnika wysokoprężnego. Pojazdy zasilane gazem ziemnym lub biogazem oferują podwójną zaletę: idealnie nadają się do dystrybucji w obszarach miejskich i podmiejskich, jak również do zastosowań komunalnych, będąc dopuszczonymi do stref niskiej emisji.

fot. Renault Trucks
fot. Renault Trucks

Renault Trucks D Wide CNG może być wyposażony zarówno w poziomy, jak i pionowy układ wydechowy, zależnie od wymagań. Dostępny jest w dwóch wersjach podwozia: 19-tonowy pojazd ciężarowy 4×2 lub 26-tonowy pojazd ciężarowy 6×2. Pojazd wyposażony jest w 6-cylindrowy silnik NGT9 zgodny z normą Euro VI o pojemności skokowej 8,9l i mocy 320 KM. Automatyczna skrzynia biegów jest idealnie przystosowana do momentu obrotowego silnika napędzanego gazem ziemnym. Obsługę serwisową oraz konserwacyjną na terenie całej Europy zapewnia sieć Renault Trucks.