MAN Truck & Bus rozpoczyna sprzedaż modelu TGE

fot. MAN Truck & Bus

W pierwszych dniach marca, pół roku po prezentacji nowego pojazdu TGE na targach IAA w Hanowerze, firma MAN Truck & Bus rozpoczyna oficjalnie jego sprzedaż w Niemczech, Austrii , Szwajcarii i Holandii. Za kilka miesięcy samochody trafią na pozostałe rynki europejskie m.in. do Polski.

Seria MAN TGE adresowana jest do klientów, którzy w codziennej pracy potrzebują pojazdu dostawczego o całkowitej masie dopuszczalnej w przedziale od 3 do 5,5 t.

Dzięki nowemu pojazdowi TGE, firma MAN stała się dostawcą dogodnych rozwiązań dla każdego rodzaju transportu. Obok zamkniętego furgonu i przeszklonego pojazdu kombi paletę pojazdów TGE wzbogacają podwozia z kabiną pojedynczą i podwójną. Klient ma do wyboru dwa rozstawy osi, trzy wysokości dachu i trzy długości pojazdu. Objętość przestrzeni ładunkowej może w zależności od kombinacji wynosić do 18,4 m3. Wszystkie pojazdy typu furgon mają LED-owe oświetlenie przestrzeni ładunkowej. Odpowiednio do DMC pojazdu dostępne są wersje z napędem na oś przednią, na 4 koła (4×4), na oś tylną z kołami pojedynczymi lub bliźniaczymi . Do wyboru z sześciostopniową manualna lub nową ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów (pełny automat – przekładnia hydrokinetyczna). Największą efektywność zapewniają nowe silniki wysokoprężne o pojemności 1.968 cm3, osiągające moc od 102 KM do 177 KM.

Liczne nowe systemy asystenckie istotne dla bezpieczeństwa i komfortu chronią pasażerów MAN TGE i wspomagają kierowcę. Wiele systemów zastosowano po raz pierwszy w segmencie pojazdów dostawczych. Np. nowy układ elektro-hydraulicznego wspomagania kierowcy, zapewniający oszczędność w zużyciu paliwa i komfort jazdy. Na uwagę zasługuje też montowany seryjnie w TGE asystent hamowania awaryjnego EBA (Emergency Brake Assist) potrafiący automatycznie zatrzymać pojazd czy dostępny opcjonalnie adaptacyjny tempomat , który automatycznie dostosowuje prędkość do poprzedzającego pojazdu (przyspiesza i hamuje). Dzięki najlepszemu w klasie współczynnikowi oporu aerodynamicznego Cx wynoszącemu 0,33, bardzo niskiemu zużyciu paliwa oraz tanim kosztom przeglądów i napraw nowy pojazd MAN TGE charakteryzuje się najlepszym TCO (Total Cost of Ownership – całkowite koszty użytkowania).

Podstawowa cena nowego furgonu TGE, wyposażonego w silnik wysokoprężny o mocy 102 KM, na rynku polskim będzie bardzo atrakcyjna.