Volvo Trucks testuje hybrydę w transporcie długodystansowym

fot. Volvo Trucks

W maju ub. roku Volvo Trucks przedstawiło pojazd koncepcyjny – Volvo Concept Truck. Obecnie prezentuje jego nowszą, doskonalszą wersję, która poza poprawą właściwości aerodynamicznych oraz dalszym zmniejszeniem oporu toczenia i masy, otrzymała również hybrydowy układ napędowy – przeznaczony dla transportu długodystansowego. Testowany pojazd to Volvo FH z silnikiem D13 Euro VI Step C.

Hybrydowy układ napędowy odzyskuje energię podczas zjazdu ze wzniesień o spadku przekraczającym 1% oraz podczas hamowania. Jest ona magazynowana w akumulatorach i wykorzystywana do elektrycznego napędu pojazdu na płaskich odcinkach dróg i łagodnych wzniesieniach. Szacuje się, że w transporcie długodystansowym napęd hybrydowy pozwoli na poruszanie się z wyłączonym silnikiem spalinowym nawet przez 30% całkowitego czasu jazdy. To zaś oznacza możliwość zaoszczędzenia od 5 do 10% paliwa, zależnie od konfiguracji pojazdu i rodzaju transportu. Pojazd jest w stanie przejechać do 10 km wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a więc przy zerowej emisji spalin i niskim poziomie hałasu.

Volvo Concept Truck jest rezultatem szwedzkiej części projektu badawczego realizowanego wspólnie przez szwedzką agencję ds. energii Energimyndigheten i Departament Energii Stanów Zjednoczonych.

fot. Volvo Trucks
fot. Volvo Trucks