MAN Tour 2016

Najbogatsza wersja wyposażenia PerformanceLine, prezentowana na flagowym ciągniku marki MAN TGX 18.640 (fot.A.Gawron)

Firma MAN Truck & Bus zorganizowała przejazd po Europie swoich pojazdów serii TG. Trasa wiodła od Madrytu przez Bukareszt po Kopenhagę. Jednym z przystanków był Wrocław, gdzie mieliśmy okazję uczestniczyć w prezentacji.

Na spotkaniu MAN pokazał gamę ciężkich samochodów ciężarowych TG po zmianach konstrukcyjnych. Nie mogło na niej też zabraknąć samochodów TGE z zupełnie nowego dla MAN segmentu wagowego od 3,5 do 5 t dmc., które będą produkowane wspólnie z Volkswagenem w podpoznańskiej Wrześni. W sumie pokazano 13 pojazdów w różnych konfiguracjach, obrazujących możliwości firmy w dostarczeniu środka transportu dostosowanego do specyficznych potrzeb i wymagań każdego klienta. Cztery samochody były udostępnione do jazd testowych, pozostałe to prezentacja statyczna.

Fabryczne przygotowanie samochodu do funkcji, jakie ma pełnić na co dzień, bardzo skraca czas dostarczenia pojazdu do finalnego odbiorcy i pozwala optymalnie skonfigurować samochód (fot.A.Gawron)
Fabryczne przygotowanie samochodu do funkcji, jakie ma pełnić na co dzień, bardzo skraca czas dostarczenia pojazdu do finalnego odbiorcy i pozwala optymalnie skonfigurować samochód (fot.A.Gawron)

Gama TG po „liftingu”
Odświeżone ciężarówki MAN miały swoją premierę podczas targów IAA 2016 w Hanowerze. Teraz, objeżdżając Europę w ramach MAN Tour 2016, są prezentowane szerszej publiczności. Zmianom poddano układ napędowy, odświeżono wygląd zewnętrzny i wewnętrzny kabin oraz system infotaiment. Ponadto wprowadzono nowy pakiet wyposażenia MAN EfficientLine3 i nowy – najbogatszy – poziom wyposażenia MAN PerformanceLine.
W modelach TGS i TGX silniki Euro VI (faza c) mają zwiększone nastawy mocy, wprowadzono także nowe generacje skrzyń biegów. Silniki D26 mają moc zwiększoną o 20 KM i wyższy moment obrotowy o 200 Nm. Nowe nastawy mocy (540 i 580 KM; odpowiednio 397 i 427 kW) są także oferowane w serii silników D38, z odpowiednio zwiększonymi momentami obrotowymi (odpowiednio 2700 i 2900 Nm). Silnik D38 regulowany na moc 640 KM (471 kW) jest teraz dostępny w szerszym wachlarzu zastosowań niż poprzednio i może być kojarzony z pakietem wyposażenia PerformanceLine. Właśnie taki flagowy ciągnik MAN TGX 18.640 4×2 LLS był przygotowany do jazd testowych.

Wywrotka z tridemem osi z tyłu, z czego ostatnia oś jest skrętna i podnoszona. Taka konfiguracja pozwala zachować zwrotność pojazdu 3-osiowego z ładownością wywrotki 4-osiowej (fot.A.Gawron)
Wywrotka z tridemem osi z tyłu, z czego ostatnia oś jest skrętna i podnoszona. Taka konfiguracja pozwala zachować zwrotność pojazdu 3-osiowego z ładownością wywrotki 4-osiowej (fot.A.Gawron)