MB Pneumatyka: bezpieczeństwo z Polski

Nowy etap w rozwoju producenta złącz z Sulechowa rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku. MB Pneumatyka została certyfikowana zgodnie ze specyfikacją techniczną ISO TS 16949:2009, która z kolei pozwoliła jej zostać dostawcą złącz do największego z trzech producentów układów hamulcowych do samochodów użytkowych na świecie.

Ten certyfikat zapewnił nam ogromny skok jakościowy i otworzył nowe możliwości rozwoju. Nowe procedury podniosły normy jakościowe i standard obsługi klienta. Dzięki nim możemy powalczyć o nowe rynki. Tworzymy innowacyjne produkty dla producentów autobusów, wkrótce ruszy produkcja złącz dla jednego z największych producentów pojazdów rolniczych w Europie – mówi Małgorzata Bieniaszewska, właścicielka firmy MB Pneumatyka.

fot. MB Pneumatyka
fot. MB Pneumatyka

Jeśli ktoś myśli, że produkcja złącz to nic skomplikowanego, a klientów zdobywa się wyłącznie ceną, jest w błędzie. Firma z Sulechowa zainwestowała w badania i rozwój już około milion złotych. Dzięki temu w Sulechowie powstają innowacyjne produkty, zapewniające firmie przewagę konkurencyjną i kolejnych klientów. Odpowiedni dobór materiałów (mosiądz) zapewnia odporność na korozję. Budowa złącza umożliwia wielokrotne rozłączanie i łączenie przewodów instalacji pneumatycznej, bez stosowania dodatkowych narzędzi. Złącza z Sulechowa mogą też pracować w szerszym zakresie temperatur.

Uważam, że to Polska może kształtować innowacyjne rozwiązania w światowym przemyśle samochodowym, zamiast kopiować zagraniczne patenty. Dlatego nasi klienci nie wybierają w gotowym katalogu produktów. Produkty projektowane są pod ich indywidualne potrzeby. Sami również podpowiadamy, jak przeprojektować dany układ, by był bardziej efektywny i tańszy w produkcji – dodaje Małgorzata Bieniaszewska.

Zdecydowana większość sprzedaży MB Pneumatyka, bo aż 80%, to eksport. Złącza z Sulechowa są obecne na rynkach Europy Zachodniej, Chin i Brazylii. To nam nie wystarczy. Chcemy uniezależnić się od nagłych zmian koniunktury na poszczególnych zagranicznych rynkach i zdobywać nowe. Europa Zachodnia pozostanie najważniejsza, bo to naturalny kierunek. Ale zależy mi na zwiększeniu udziału w sprzedaży krajów spoza UE. Z drugiej strony – nie możemy być uzależnieni wyłącznie od eksportu. Równolegle pracujemy nad zwiększeniem przychodów na rynku polskim – podsumowuje właścicielka.

MB Pneumatyka pracuje nad nowymi rozwiązaniami dla swojej branży, specjalnie dedykowanymi dla autobusów, co pozwoli zwiększyć sprzedaż na tym rynku. Firma powraca do korzeni i wznawia współpracę z kolejnymi producentami autobusów w Polsce. Właścicielka i prezes firmy uważają też, że obiecujący sektorem są maszyny rolnicze.

fot. MB Pneumatyka
fot. MB Pneumatyka