Ruchome podłogi Kraker Trailers

Holenderski producent Kraker Trailers specjalizuje się w produkcji naczep z ruchomą podłogą – najnowsze plany firmy to ekspansja na rynki europejskie, w tym także do Polski (fot. Kraker Trailers)

2 kwietnia 2016 r. uczestniczyliśmy w dniach otwartych zorganizowanych na terenie fabryki Kraker Trailers w holenderskiej miejscowości Axel. Byliśmy tam na zaproszenie firmy SPC, autoryzowanego i wyłącznego przedstawiciela Kraker Trailers w Polsce.

Holenderski producent Kraker Trailers, specjalizujący się w produkcji naczep z ruchomą podłogą, w ciągu ostatnich dwóch dekad trwale ugruntował swoją pozycję w regionie Beneluksu. Wprowadzany właśnie na rynek nowy model naczepy ma pozwolić firmie umocnić pozycję i umożliwić ekspansję w innych krajach europejskich.
Lżejsze, tańsze, mocniejsze, bardziej ekonomiczne w eksploatacji oraz wpisujące się w wizję zrównoważonego transportu – takie oto cele już 20 lat temu postawił holenderski przedsiębiorca Jan de Kraker, gdy rozpoczęto prace nad nową generacją naczep. W rezultacie powstały naczepy z ruchomą podłogą, które stały się podstawowym produktem marki Kraken Trailers, rozpoznawalnej obecnie nie tylko lokalnie w Belgii, Holandii czy Luksemburgu, ale również w Niemczech i Skandynawii. Wraz z sukcesem pojawiła się presja dalszego rozwoju i ekspansji na inne rynki, tak aby sprostać rosnącemu popytowi rynkowemu. Jak wiadomo, ekspansja firmy i umocnienie pozycji rynkowej w większości wiąże się z koniecznością podjęcia ryzyka, rozbudowy bazy produkcyjnej i zainwestowania w nowe technologie. Jeszcze do niedawna Kraker Trailers preferowało politykę wysoce konserwatywną, firma zadowalała się swoim ówczesnym status quo, ale jak widać nadszedł czas na zmiany.
Czynnikiem wyzwalającym myślenie o dalszym rozwoju i ekspansji na zewnętrzne rynki w przypadku Kraker Trailers stał się malejący popyt na tradycyjnych rynkach lokalnych Beneluksu. Podjęto decyzję, że produkowane pojazdy powinny być oferowane również klientom operującym na terenie centralnej i północnej Europy. Spore nadzieje wiązane są również z wejściem na rynek polski i wschodnioeuropejski w ogólności. Możliwości rozwoju potwierdzają dane liczbowe – Polska jest obecnie dla Kraker Trailers drugim co do wielkości i najszybciej rozwijającym się rynkiem eksportowym dla tego producenta. Duży udział w sukcesie marki mają zapewne doświadczeni i głodni sukcesu handlowcy z sieradzkiej spółki SPC (Sales Production Consulting) oraz wysoka jakość zapewnianej przez SPC obsługi posprzedażnej. SPC współpracuje z Kraker Trailers od 2011 r.

Nowy produkt w ofercie Kraker Trailers to naczepa z ruchomą podłogą K-Force: masa własna pojazdu to ok. 7350 kg, ładowność wynosi ok. 34 650 kg, a średnia objętość ładowni to 92,1 m3 (fot. D. Piernikarski)
Nowy produkt w ofercie Kraker Trailers to naczepa z ruchomą podłogą K-Force: masa własna pojazdu to ok. 7350 kg, ładowność wynosi ok. 34 650 kg, a średnia objętość ładowni to 92,1 m3 (fot. D. Piernikarski)

Paleta produktowa
Kraker Trailers od 1989 r. produkował systemy ruchomych podłóg, w 2000 r. skoncentrowano się na rozwoju i budowie naczep z ruchomą podłogą. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu firma chętnie określa się jako „mistrz w naczepach z ruchomą podłogą” (Masters in the Mooving Floor Trailers). Naczepy z ruchomą podłogą generalnie są wykorzystywane do transportu sypkich ładunków masowych, stanowiąc interesującą alternatywę dla naczep samowyładowczych – wywrotek. Można nimi przewozić produkty rolne, biomasę, produkty do recyklingu, odpady, śmieci itp.
W gamie produktów Kraker Trailers znajdziemy pojazdy uniwersalne (seria CF-Best o pojemności 92 m3) oraz przeznaczone do transportu odpadów z gospodarstw domowych czy rozbiórkowych i budowlanych (seria CF-Eco), a także typowe pojazdy dla rolnictwa (seria CF-Agri z dużymi kołami). W ofercie są też wersje specjalne z bezawaryjną podłogą do transportu materiałów bardzo ściernych – abrazyjnych (szklanych lub metalowych) – jest to seria CF-Eco HI, naczepy wzmocnione do wyjątkowo ciężkich ładunków (CF-400), a także pojazdy z hydraulicznie otwieranymi ścianami bocznymi (CF-504) i otwieranymi panelami bocznymi (CF-502). Produkowane są również wersje izolowane (CF-ISO) do transportu ładunków sypkich w temperaturach kontrolowanych, z agregatem chłodniczym na ścianie czołowej oraz kombinacje dla systemów wymiennych na samochodach ciężarowych i przyczepach (CF-Combi).