W Berlinie będą jeździły Stralisy na LNG

fot. Iveco

Iveco ogłosiło w trakcie targów IAA w Hanowerze podpisanie umowy z operatorem logistycznym Ludwig Meyer GmbH & Co. KG na dostawę 20 ciężarówek Iveco Stralis NP. Będą to pierwsze zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG długodystansowe ciężarówki na niemieckim rynku.

Ludwig Meyer, firma z siedzibą we Friedrichsdorf, jest stałym partnerem Iveco posiadającym bogatą historię innowacji w zakresie pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG oraz pojazdów elektrycznych. W najbliższym czasie przedsiębiorstwo ma zamiar skierować 20 nowych ciężarówek Stralis NP do obsługi łańcucha logistycznego świeżej żywności oraz dystrybucji żywności na obszarze Berlina.

Długodystansowe ciężarówki Stralis NP (Natural Power) z silnikami o mocy 400 KM, zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG, oferują realne rozwiązanie w zakresie zrównoważonego transportu towarów: charakteryzują się dokładnie taką samą mocą i momentem obrotowym, jak ich odpowiedniki zasilane olejem napędowym; oferują kierowcom taki sam komfort i wyposażenie; a także są pierwszymi zasilanymi gazem pojazdami wyposażonymi w zautomatyzowaną skrzynię biegów. Wartość energetyczna oleju napędowego powoduje, że jest on niekwestionowanym liderem wśród paliw w branży logistycznej. Pojazdy elektryczne przeznaczone do transportu ciężkich ładunków na duże odległości nadal pozostają tylko w fazie koncepcyjnej, przynajmniej w średnim okresie czasu. Dzięki modelowi Stralis NP firma Iveco po raz kolejny pokazuje, że stoi na czele rozwiązań w zakresie mobilności opartych na gazie ziemnym, oferując jedyną realną, zrównoważoną alternatywę dla oleju napędowego.

Pierre Lahutte, Prezes Marki Iveco, jest zachwycony faktem, że bardziej zrównoważone rozwiązania w branży logistyki dotarły również do Niemiec: Iveco jest wiodącą firmą rozwijającą technologię gazu ziemnego. Nasi klienci w Hiszpanii, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii oraz w Holandii pokazują, że LNG stanowi podobnie niezawodną i wydajną technologię, jak inne paliwa. Charakteryzuje się przy tym o wiele mniejszym stopniem oddziaływania na środowisko. Ciężarówki Stralis NP nie tylko emitują mniej zanieczyszczeń, ale również są wyjątkowo ciche. Dzięki temu pojazdy te nadają się do wykorzystania na terenach zabudowanych i odpowiadają na potrzeby mieszkańców w zakresie ograniczania hałasu.

Firma Meyer Logistik koordynuje również budowę publicznej stacji tankowania skroplonego gazu ziemnego LNG znajdującą się po wschodniej stronie obwodnicy Berlina – Berliner Ring. Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) jest sponsorem projektu mającego na celu uruchomienie pierwszej takiej instalacji w Niemczech, co pozwoli zmniejszyć koszty zamówień pojazdów zasilanych gazem ziemnym LNG w sytuacji, w której sieć stacji tankowania wciąż jest słabo rozwinięta.

Komentując przyszłość swojej firmy dyrektor zarządzający Meyer Logistik, Matthias Strehl stwierdził: Wykorzystanie alternatywnych źródeł napędu stanowi ważny element zapewniający sukces naszej działalności w przyszłości. Jako partner rozwojowy branży pojazdów użytkowych regularnie poddajemy testom innowacyjne napędy, ponieważ naszym celem jest znalezienie, wraz z naszymi partnerami, realnej alternatywy dla ciężarówek zasilanych olejem napędowym.