MAN na IAA 2016: przygotowany na wyzwania przyszłości

fot. MAN Truck & Bus

Na branżowych targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze MAN prezentuje swoją ofertę przygotowany na wyzwania przyszłości.

Punktem kulminacyjnym tegorocznych targów IAA jest światowa premiera nowych lekkich samochodów dostawczych MAN TGE. Pojazdy te, dostępne  w zakresie dopuszczalnej masy całkowitej od 3,0 do 5,5 tony sprawia, że MAN jest oferentem pełnego zakresu pojazdów. Nowy MAN TGE oferowany będzie w licznych, indywidualnie dostosowywanych wariantach. Ponadto będzie imponował najlepszym wskaźnikiem TCO (Total Cost of Ownership) całkowitego kosztu posiadania pojazdu i znakomitą ładownością aż do 1,5 tony. Trwałość, niezawodność i efektywność wyróżniają całkowicie nową generację silników wysokoprężnych, dzięki której nowy MAN TGE obiecuje nowe, najlepsze wartości pod względem ekonomicznym i ekologicznym. Nowoczesne systemy asystenckie zapewniają jednocześnie największe bezpieczeństwo, a to wszystko, jak zwykle, z profesjonalnym serwisem MAN.

fot. K.Biskupska
fot. K.Biskupska

Większa moc i nowy design

W dziedzinie wzornictwa MAN prezentuje na targach IAA liczne innowacje. Na zewnątrz pojazdów na pierwszy plan wysuwa się logo z lwem jako budzący emocje symbol marki MAN. Lew umieszczony na czarnym błyszczącym tle, na chromowanej listwie nad osłoną chłodnicy wyróżnia się teraz jeszcze bardziej. Także wnętrze pojazdu zostało zmienione i dzięki nowo opracowanym jasnym kolorom i materiałom wykończeniowym na wszystkich powierzchniach tapicerki stwarza całkiem nowe poczucie przestrzeni. Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne przeprowadzono we wszystkich nowych pojazdach typoszeregów TGL, TGM, TGS i TGX. Poprzez specjalną edycję pojazdów TGX PerformanceLine z najmocniejszym silnikiem o mocy 640 KM MAN wyznacza najwyższe standardy także w dziedzinie designu.

Trzecia generacja sprawdzonego TGX EfficientLine udowodniła jeszcze raz swój doskonały potencjał ekonomiczny w oszczędności paliwa w trakcie testu porównawczego ze swoim poprzednikiem na dystansie 4000 km po Europie.  W teście uczestniczył TÜV SÜD, który wydał certyfikat dla pojazdu MAN TGX EfficientLine 3 potwierdzający dodatkowe oszczędności paliwa w wysokości 6,35% w porównaniu z pojazdem MAN TGX EfficientLine 2.

fot. K.Biskupska
fot. K.Biskupska

Ponadto MAN Truck & Bus prezentuje na targach IAA udoskonalone silniki D26 i D38. Nowe silniki oferują wyższy moment obrotowy i większą moc przy jednocześnie mniejszym zużyciu paliwa. W nowych silnikach D26 i D38 zastosowany jest nowy, o lepszych właściwościach reakcyjnych materiał katalizatora dla systemu SCR. Dzięki temu spalanie i oczyszczanie spalin mogą być tak zoptymalizowane, iż jeszcze bardziej zmniejsza się zużycie paliwa.

Najmocniejszy silnik o mocy 640 KM, dotychczas zastrzeżony wyłącznie dla wersji do przewozu ciężkich ładunków, jest teraz dostępny dla prawie wszystkich wariantów TGX z silnikiem D38. Pozostałe klasy mocy zostały zwiększone o 20 KM. Dzięki temu MAN oferuje teraz w nowym silniku D38 540 i 580 KM. Także sprawdzony silnik D26 w nowej wersji notuje dodatkowy wzrost mocy o 20 KM i wyższy o 200 Nm moment obrotowy. Oprócz licznych zmian konstrukcyjnych w celu obniżenia zużycia paliwa, posiada on teraz seryjnie hamulec silnikowy EVBec z elektroniczną regulacją.

Serie silników D08 i D20 wzbogacono także w liczne innowacje, które oprócz sprawdzonej niezawodności przyczyniają się do dalszego obniżenia zużycia paliwa.