Opony Dunlop – gotowe na każde wyzwanie

Wersje bieżnikowane
Równocześnie z wprowadzeniem nowej gamy opon na rynek producent zaprezentował bieżnikowaną na gorąco wersję nowej opony na oś napędową Dunlop TreadMax SP446. Bieżnikowane opony Dunlop TreadMax SP446 są obecnie dostępne w rozmiarach 315/70 R22,5 i 315/80 R22,5. Rozmiar 295/60 R22,5 zostanie wprowadzony w drugiej połowie 2016 r., a 315/60 R22,5 w roku 2017. Z kolei bieżnikowane opony Dunlop TreadMax SP246 do naczep pojawią się na rynku w drugiej połowie bieżącego roku. Podobnie jak osnowy nowego ogumienia SP346 i SP446 wcześniejsze generacje osnów Dunlop SP344 i SP444 również nadają się do bieżnikowania jako Dunlop TreadMax SP446.

Opony Dunlop SP246 na oś naczepową uzupełnią gamę nowych opon (fot. Goodyear)
Opony Dunlop SP246 na oś naczepową uzupełnią gamę nowych opon (fot. Goodyear)

Innowacje i potrzeby klientów
Premiera nowych opon Dunlop była też doskonałą okazją do odwiedzenia centrum badawczo-rozwojowego Goodyeara.
Zintegrowany kompleks przemysłowy w Luksemburgu, dokładnie w Colmar-Berg, wraz z kilkoma współpracującymi zakładami i instalacjami powstał ponad 60 lat temu. Każda ze znajdujących się tu jednostek stanowi ważne ogniwo w łańcuchu wdrożeniowo-produkcyjnym każdej opony. Szczególne znaczenie w tym zakresie odgrywają prowadzone tu prace badawczo-rozwojowe.
Goodyear Innovation Center Luxembourg (GIC*L) jest największym ośrodkiem badawczo-rozwojowym Goodyeara poza Stanami Zjednoczonymi. Jednostka ta zatrudnia kilkuset inżynierów różnych narodowości, którzy opracowują koncepcje i prototypy opon, a także sprawdzają ich właściwości w czasie przeprowadzanych testów.
Nowo opracowane doskonalsze produkty, testowane najpierw w laboratoriach, a następnie na torach testowych i drogach, są odpowiedzią na potrzeby coraz bardziej świadomych i wymagających klientów. Należy zaznaczyć, że produkty Goodyeara powstają w oparciu o aktualne i rzeczywiste potrzeby klientów, które producent określa na podstawie systematycznie prowadzonych badań rynkowych. Tak też było w przypadku najnowszej gamy opon Dunlop. Jakie są najważniejsze potrzeby europejskich firm transportowych?
Z najnowszych badań przeprowadzonych wśród europejskich flot wynika, że dla 91% ankietowanych najważniejszym wyzwaniem w prowadzeniu działalności transportowej są rosnące koszty. Z kolei najistotniejszymi kryteriami, które determinują wybór konkretnych opon, są przebieg i opory toczenia. Na czynniki te wskazało 80% ankietowanych. Innymi ważnymi wskazaniami jest uniwersalność zastosowania produktu oraz mobilność opon w warunkach zimowych. Aż 67% badanych zadeklarowało, że wykonuje zarówno przewozy długodystansowe, jak i regionalne tymi samymi zestawami. Z tego względu liczy się dla nich możliwość wykorzystania opon zarówno na autostradach, jak i drogach lokalnych. Mobilność na śniegu i w trudnych warunkach zimowych okazała się istotna dla 51% badanych. Wskazania te posłużyły inżynierom Goodyeara za punkt odniesienia w procesie opracowywania najnowszej linii opon Dunlop.
W czasie wizyty w luksemburskim centrum badawczo-rozwojowym mieliśmy okazję uczestniczyć w warsztatach, na których mogliśmy dowiedzieć się więcej na temat nowych opon Dunlop. Naszym Czytelnikom prezentujemy kilka wybranych, najbardziej istotnych informacji o tym, co udało nam się zobaczyć.

Autor: Renata Pawliszko