Opony Dunlop – gotowe na każde wyzwanie

Idealny napęd
Podobnie jak model na oś kierowaną opona Dunlop SP446 na oś napędową zapewnia dłuższe przebiegi, a jednocześnie niższe zużycie paliwa w porównaniu z poprzednią generacją opon SP444. Oprócz tego nowe opony cechuje dobra trakcja w każdych warunkach.
Jednym z najważniejszych elementów wpływających na osiągi generowane przez tę oponę jest podstawa lameli, która kształtem przypomina kroplę deszczu. Ta specjalna konstrukcja pomaga spełnić wymogi oznaczeń M+S i 3PMSF. Oprócz tego rozmiar bloków bieżnika i szerokość rowków zostały tak dobrane, by bieżnik mógł zachować odpowiednią sztywność w czasie jazdy. Rozwiązanie to zapewnia trwałość, wydłuża przebiegi oraz zwiększa przyczepność na mokrej nawierzchni.

W porównaniu z poprzedniczką SP446 ma dwuwarstwowy bieżnik zbudowany z innych mieszanek gumowych – warstwa zewnętrzna jest odporna na ścieranie, warstwa wewnętrzna charakteryzuje się niższym oporem toczenia (fot. Goodyear)
W porównaniu z poprzedniczką SP446 ma dwuwarstwowy bieżnik zbudowany z innych mieszanek gumowych – warstwa zewnętrzna jest odporna na ścieranie, warstwa wewnętrzna charakteryzuje się niższym oporem toczenia (fot. Goodyear)

Zupełną nowością w zakresie bieżnika tego modelu opony jest jego dwuwarstwowa konstrukcja. Zewnętrzna warstwa cechuje się odpornością na ścieranie, natomiast wewnętrzna zmniejsza opór toczenia dzięki niskiej histerezie (zdolność rozpraszania energii w postaci ciepła w przypadku materiałów lekko sprężystych). Zastosowane rozwiązania wpływają na wydłużenie przebiegów oraz poprawę efektywności paliwowej, utrzymując niskie opory toczenia przez cały okres eksploatacji opony. Ponadto wzór bieżnika, którego bloki ułożone zostały w kształt litery V, zmniejsza poziom hałasu (dzięki temu, że bloki bieżnika wchodzą w strefę styku z nawierzchnią stopniowo) i dodatkowo wydłuża przebiegi. Żywotność opony poprawiono również dzięki poszerzeniu bieżnika i wyższej wartości tzw. wskaźnika netto-brutto (opona zyskała objętościowo więcej mieszanki gumowej przy niezmienionym rozkładzie sztywności w blokach bieżnika). Z kolei zastosowane łączniki poprzeczne bloków bieżnika zwiększają ich sztywność oraz ograniczają poślizg w momencie przechodzenia przez strefę styku. Podobnie jak produkty na oś kierowaną opona SP446 zapewnia dużą przyczepność przez cały okres eksploatacji, aż do chwili bieżnikowania.

Zoptymalizowany kształt lameli oraz bloków bieżnika SP446 wpływa na przebieg i utrzymanie trakcji na mokrej nawierzchni (fot. Goodyear)
Zoptymalizowany kształt lameli oraz bloków bieżnika SP446 wpływa na przebieg i utrzymanie trakcji na mokrej nawierzchni (fot. Goodyear)
Kierunkowy układ bloków bieżnika SP446 zapewnia lepszą przyczepność (płynne wchodzenie w kontakt z nawierzchnią) oraz niższą emisję hałasu (fot. Goodyear)
Kierunkowy układ bloków bieżnika SP446 zapewnia lepszą przyczepność (płynne wchodzenie w kontakt z nawierzchnią) oraz niższą emisję hałasu (fot. Goodyear)