Transformacja Gniotpolu

fot. K. Biskupska

Efektywność w transporcie dalekobieżnym – pod takim hasłem firma Gniotpol, producent środków transportu, przybliżyła swoim klientom innowacje wprowadzone w ostatnim czasie do oferty spółki.

W wydarzeniu zorganizowanym na początku maja 2016r. wspólnie z Mercedes-Benz Polska, Grupą Wróbel oraz Michelin Polska udział wzięli klienci i kontrahenci spółki Gniotpol oraz firmy współpracujące. Przy okazji oficjalnie otwarto nową halę montażową w Kurzniach oraz zaprezentowano premierową kabinę Efficiency Cab przeznaczoną do Mercedesa-Benza Atego.
Spółka Gniotpol – założona w 1989 r. przez Kazimierza i Krystynę Gniotów – to firma rodzinna ze 100-procentowym polskim kapitałem. 27-letnie doświadczenie w produkcji pojazdów użytkowych umożliwia przedsiębiorstwu produkcję ponad 1000 jednostek transportowych rocznie. Pojazdy produkowane są na indywidualne zamówienie z dbałością o jakość wykonania. Plany sprzedażowe na rok bieżący przewidują wyprodukowanie 1200 pojazdów. W zakładach produkcyjnych w Kurzniach i Odrowążu zatrudnionych jest ponad 200 pracowników.
Gniotpol wykonuje nie tylko pojazdy do transportu dalekobieżnego – firma szczyci się realizacją niszowych produktów według indywidualnych zamówień od klientów. Są to zlecenia wykonywane w ilości 20–30 szt. rocznie, głównie na eksport, jak np. naczepy z hydraulicznie otwieranymi bokami do transportu napojów. Obecnie wśród krajowych zamówień indywidualnych zauważalne jest zwiększone zainteresowanie przyczepami do przewozu samochodów osobowych.

Nowa aerodynamiczna kabina Efficiency Cab przeznaczona do Mercedesa Atego, przygotowana we współpracy firm Gniotpol i Spojkar. Bazą jest niska przedłużana kabina Top Sleeper modelu Mercedes-Benz Atego. Po transformacji powstała ogromna, przestrzenna kabina dla dwóch osób. Ponad 30 kabin zakupiła m.in. niemiecka firma transportowa L.I.T. Speditions GmbH (fot. K. Biskupska)
Nowa aerodynamiczna kabina Efficiency Cab przeznaczona do Mercedesa Atego, przygotowana we współpracy firm Gniotpol i Spojkar. Bazą jest niska przedłużana kabina Top Sleeper modelu Mercedes-Benz Atego. Po transformacji powstała ogromna, przestrzenna kabina dla dwóch osób. Ponad 30 kabin zakupiła m.in. niemiecka firma transportowa L.I.T. Speditions GmbH (fot. K. Biskupska)