Bauma 2016 – impresje z wystawy

Niemiecka spółka Fassi Ladekrane GmbH, reprezentująca włoskiego producenta żurawi, na imponującym stoisku pokazała najnowszą ofertę produktową: 3 żurawie lekkie, 2 modele średniotonażowe z rodziny XE oraz 3 modele ciężkie, wśród nich nowy „flagowy” produkt firmy – model F2150RAL; na stoisku Fassi znalazły się również systemy zdalnego sterowania V7 z kolorowym wyświetlaczem, nowa rodzina środków smarnych Cranelube oraz oferta okołoproduktowa funkcjonująca w ramach systemu Fassi Internet of Cranes (Fot. D. Piernikarski)

Przy raczej chłodnej koniunkturze panującej na światowych rynkach mobilnego sprzętu budowlanego bardzo duże zainteresowanie wzbudzało to, jak wielu wystawców i odwiedzających pojawi się na organizowanych co trzy lata w Monachium targach bauma.

Światowe Targi Maszyn, Pojazdów i Sprzętu dla Przemysłu Budowlanego, Materiałów Budowlanych i Górnictwa bauma to największa tego typu impreza adresowana do branży budowlanej i okołobudowlanej. Organizowana od 1954 r. gromadzi co trzy lata największych producentów sprzętu budowlanego, dostawców części maszyn i podzespołów oraz szefów firm z branży przemysłowej, stanowiąc okazję do poszukiwania partnerów biznesowych, kooperantów i oferentów. Tegoroczna edycja targów odbyła się w dniach 11–17 kwietnia na terenie centrum targowego Międzynarodowe Targi Monachijskie. Oprócz edycji europejskiej pod marką bauma organizowane są trzy inne bliźniacze imprezy targowe: bauma conexpo Africa w RPA, bauma China oraz bauma conexpo India.

Czteroosiowy Actros 4163 LS semi-SLT z dodatkową dokręcaną osią pomocniczą, skonfigurowany dla masy całego zestawu równej 155 t to tylko jeden z 22 pojazdów pokazanych przez Mercedes-Benz – w segmencie pojazdów dla branży budowlanej główną rolę odgrywa „Drużyna A” z serią modelową Arocs na czele (fot. D. Piernikarski)
Czteroosiowy Actros 4163 LS semi-SLT z dodatkową dokręcaną osią pomocniczą, skonfigurowany dla masy całego zestawu równej 155 t to tylko jeden z 22 pojazdów pokazanych przez Mercedes-Benz – w segmencie pojazdów dla branży budowlanej główną rolę odgrywa „Drużyna A” z serią modelową Arocs na czele (fot. D. Piernikarski)

Bauma to idealne miejsce – międzynarodowa platforma do prezentacji innowacyjnych produktów, ponieważ targi te mają bardzo duży wpływ na przemysł na całym świecie. Tegoroczne targi po raz kolejny potwierdziły wiodącą rolę tej imprezy w promowaniu innowacji. Chociaż są organizowane co trzy lata, to niezmiennie można je traktować jako swoisty barometr nastrojów w branży, a dla wielu producentów jest to kluczowe miejsce związane z promocją marki i nawiązywaniem nowych kontaktów. Bauma stwarza doskonałą okazję wystawcom, aby spotkać się z klientami z całego świata. Jako największa impreza wystawiennicza branży targi są doskonałą okazją do zaprezentowania nowych produktów i usług. Nie jest niczym niezwykłym, że najważniejsi producenci tak synchronizują cykle rozwojowe swoich produktów, aby ich światowa premiera wypadała właśnie na monachijskich targach. Te światowe premiery i modernizacje stają się gigantycznym kołem zamachowym napędzającym sektor maszyn, pojazdów i sprzętu dla przemysłu budowlanego, materiałów budowlanych i górnictwa.

Iveco wystąpiło ze swoją ofertą wspólnie z siostrzaną marką CASE Construction Equipment, pokazując cztery ważne produkty przeznaczone dla sektora budowlanego: nowe Eurocargo 4×4, które zostało po raz pierwszy zaprezentowane publicznie (na zdjęciu), trójstronną stalową wywrotkę na podwoziu nowego Daily 4×4, trójstronną wywrotkę Trakker 6×6 oraz tylną wywrotkę Astra HD9 8×6 (fot. D. Piernikarski)
Iveco wystąpiło ze swoją ofertą wspólnie z siostrzaną marką CASE Construction Equipment, pokazując cztery ważne produkty przeznaczone dla sektora budowlanego: nowe Eurocargo 4×4, które zostało po raz pierwszy zaprezentowane publicznie (na zdjęciu), trójstronną stalową wywrotkę na podwoziu nowego Daily 4×4, trójstronną wywrotkę Trakker 6×6 oraz tylną wywrotkę Astra HD9 8×6 (fot. D. Piernikarski)

Wymienienie wszystkich wystawców czy opisanie najważniejszych światowych czy europejskich premier jest praktycznie niemożliwe, proponujemy zatem spokojny spacer po wystawie, a do szczegółów na pewno będziemy jeszcze wielokrotnie wracać na łamach „Samochodów Specjalnych”.