Ciekawostki ze świata opon

fot. Volvo Trucks

Co nowego w świecie opon? Naszym Czytelnikom prezentujemy najnowsze informacje z życia branży – znajdą się tu wiadomości o nowych produktach, ciekawych rozwiązaniach, a także ważnych nagrodach.

Wyższa trwałość Bandag

Opona U-AP 001 na wszystkie osie do autobusów miejskich i pojazdów komunalnych po zakończeniu swojego pierwszego cyklu eksploatacyjnego może być bieżnikowana. Nowy bieżnik Bandag U-AP 001 został zaprojektowany tak, by sprostać takim wyzwaniom, jak jazda po różnorodnej nawierzchni, w ciasnych zakrętach, przy ciągłym zatrzymywaniu się i ruszaniu. Mimo takiej charakterystyki jazdy bieżnik ten jest trwalszy nawet o 25% w porównaniu z oponą Bandag R192 (E), co przekłada się na oszczędności związane z wymianą ogumienia.

Bardzo cieszymy się z wprowadzenia na rynek bieżnika Bandag U-AP 001. Znacznie wydłużone przebiegi oraz bezpieczeństwo i komfort kierowcy gwarantowane przez markę Bridgestone w równym stopniu przyczyniają się do odnotowywanych przez użytkowników oszczędności mierzonych całkowitym kosztem eksploatacji ogumienia na kilometr przebiegu. Większe przebiegi oznaczają niższe koszty związane z wymianą opon, mniejsze opory toczenia to niższe zużycie paliwa, a najwyższy poziom bezpieczeństwa i korzystna charakterystyka opony pozwalają ograniczyć przerwy w eksploatacji i przestoje pojazdów – powiedział Harald Van Ooteghem, senior manager truck & bus tyres category management.

Oprócz tego dzięki zastosowaniu bieżnika dobrej jakości oraz zaawansowanej technologii Dual Sipe firmy Bridgestone opony bieżnikowane zapewniają bardzo dobre właściwości jezdne na każdej nawierzchni i przy każdej pogodzie – dotyczy to także przyczepności na mokrej i zaśnieżonej drodze, co potwierdza oznaczenie M+S. Nowy wzór bieżnika ogranicza także ryzyko zakleszczania się kamieni w rowkach bieżnika, co wydłuża jej żywotność.

Opona Bandag U-AP 001 jest dostępna w następujących rozmiarach: 245/70 R19,5, 265/70 R19,5, 305/70 R19,5, 11 R22,5, 12 R22,5, 295/80 R22,5, 275/70 R22,5 oraz 305/70 R22,5.

iF Design dla opony Continental

Niskoprofilowa opona do przyczep i naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19,5 została nagrodzona w konkursie iF Design (organizowanym przez International Forum Design GmbH od 1954 r.) w kategorii produkt. Jury konkursu złożone z 58 projektantów z całego świata doceniło oponę za jej wzornictwo, wysoką jakość, profil bezpieczeństwa oraz ekologiczność.

Opona Conti Hybrid HT3  445/45 R19,5 pokonała ponad 5 tysięcy innych produktów zgłoszonych do konkursu. Jesteśmy dumni, ponieważ to wyróżnienie jest wyrazem uznania dla najwyższych standardów, jakie stosujemy w procesie doskonalenia opon Continental pod względem ich żywotności i bezpieczeństwa – powiedział Constantin Batsch, wiceprezes działu Opon do Pojazdów Ciężarowych na region EMEA.

Conti Hybrid HT3  445/45 R19,5 to bardzo wytrzymała, a przy tym ekonomiczna opona przeznaczona do przyczep i naczep, która została zaprojektowana z myślą o pojazdach ciężarowych o dużej ładowności. Może być poddawana bieżnikowaniu, co przyczynia się do zmniejszenia ilości dwutlenku węgla emitowanego do atmosfery, dzięki czemu transport ciężarowy staje się bardziej przyjazny dla środowiska.

Nagrodzona opona charakteryzuje się wysokim indeksem nośności oraz maksymalnym przebiegiem. Wytrzymuje obciążenie do 9 t na oś, a jednocześnie pozwala na maksymalne wykorzystanie wewnętrznej, trzymetrowej wysokości załadunku zastosowanej w naczepach typu mega. Dodatkowo zoptymalizowany kształt czoła opony umożliwiający równy rozkład sił nacisku na nawierzchnię sprawia, że opona zużywa się równomiernie, co przekłada się na jej wydłużoną żywotność. Co więcej, obniżenie oporów toczenia o 15% w porównaniu z poprzednią wersją ogumienia pozwoliło zakwalifikować Conti Hybrid HT3  445/45 R19,5 do unijnej klasy B w zakresie zużycia paliwa. Podobnie jak wszystkie opony Continental segmentu premium wyróżniona opona została zaprojektowana w dziale wzornictwa w zakładach produkcyjnych koncernu w Hanower-Stöcken. Dział ten zajmuje się rozwijaniem koncepcji projektowych dla wszystkich rodzajów opon.

Należy dodać (jest to informacja z ostatniej chwili), że opona Conti Hybrid HT3 zdobyła również nagrodę w niemieckim konkursie wzornictwa przemysłowego Red Dot Design Award. Jest to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów wzornictwa na świecie – wyłania najlepiej zaprojektowane przedmioty użytku przemysłowego.

Nagroda „Red Dot: Best of the Best” przyznana oponie Conti Hybrid HT3 w rozmiarach 445/45 R19,5 oraz 435/50 R19,5 potwierdza utrzymanie najwyższych standardów, tak ważnych dla nas w procesie doskonalenia opon. Opony zostały wysoko ocenione przez niezależne jury – 41 międzynarodowych ekspertów, którzy docenili ich innowacyjność, wysoką jakość, funkcjonalność oraz ograniczony wpływ na środowisko naturalne. Jesteśmy zaszczyceni, że nasze starania zostały docenione w tak prestiżowym konkursie – powiedział Constantin Batsch, wiceprezes działu opon do pojazdów ciężarowych Continental na region EMEA.