Mercedes-Benz i Mobilis Sp. z o.o. kontynuują współpracę.

EvoBus Polska podpisała umowę z firmą Mobilis na zakup 54 niskopodłogowych autobusów marki Mercedes-Benz Conecto G.

EvoBus Polska złożyła najkorzystniejszą ofertę firmie Mobilis, która wygrała wcześniej przetarg na świadczenie autobusowych usług przewozowych w ramach systemu komunikacji miejskiej w Warszawie. Autobusy będą jeździć w stolicy Polski już od sierpnia 2016, a cała obsługa linii w ramach przetargu będzie trwała przez najbliższe 7,5 roku.

Mercedes-Benz Conecto G wyposażone są w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Ponadto autobusy posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi również na zewnątrz autobusu oraz system monitoringu wnętrza autobusu. Cały system informacji pasażerskiej dostarczony będzie przez polską firmę Zakład Elektroniczny SiMS z Bydgoszczy. Pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów.

Autobusy Mercedes-Benz Conecto jeżdżą już w Warszawie od 3 lat na liniach warszawskich.

Autobusy wyposażone są w nowy silnik Mercedes-Benz OM 470 o mocy 265 kW (360 KM) i osiągający moment obrotowy 1700 Nm przy pojemności skokowej 10,7 l. Silnik ten odznacza się bardzo nowoczesną i wytrzymałą konstrukcją. Dwa położone u góry wałki rozrządu, układ wtryskowy Common Rail, wysokie ciśnienie wtrysku do 2100 bar to tylko kilka z jego cech.

W kwestii obróbki spalin te najnowocześniejsze silniki bazują na technologii BlueTec-6 opracowanej przez Mercedes-Benz: zamknięty filtr cząstek stałych działający w połączeniu ze stosowanym już z powodzeniem od wielu lat mercedesowskim systemem SCR i katalizatorem oksydacyjnym. System uzupełnia ponadto chłodzony układ recyrkulacji spalin. Szczególnie emisje cząstek stałych i tlenków azotu redukowane są dzięki temu do poziomu znajdującego się na granicy wykrywalności.

Silnik ten pracuje nie tylko czysto, lecz zużywa także mniej paliwa­ niż jego poprzednik. Swój wkład w te osiągnięcia mają elektronicznie regulowana dwustopniowa sprężarka powietrza oraz regulowane podzespoły pomocnicze z układem sterowania akumulatorami i ­generatorami. Wraz z przejściem na Euro VI oprócz spalania znacząco zmniejszyło się także zużycie AdBlue i oleju silnikowego.

Kolejna cecha to długie interwały serwisowe i długa żywotność podzespołów. Kierowcy zyskują na dobrym przyspieszeniu dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy prędkościach obrotowych poniżej 1000/min i sprawności silników. Pasażerowie doceniają przede wszystkim spokojną i cichą pracą zespołów napędowych. Zasługą tego jest nie tylko konstrukcja silników, lecz także nowa izolacja wykonana z płyt typu „sandwich” montowanych od strony przedziału­ pasażerskiego. Składa się ona z dwóch zewnętrznych blach i znajdującej się między nimi warstwy izolacyjnej. Od strony przedziału pasażerskiego materiał izolacyjny pokryty jest dodatkowo powłoką z tworzywa sztucznego.

Conecto G Euro VI łatwo poznać po jego tylnej części: zbiornik wyrównawczy czynnika chłodzącego umieszczono u góry za specjalną osłoną ­na dachu. Nadaje to pojazdowi dynamiczną sylwetkę. Nowe są także pokrywa silnika i klapy serwisowe znajdujące się po lewej stronie.

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są wieżowo ­na stojąco z lewej strony tyłu pojazdu. Zapewnia to nie tylko możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył lecz także łatwość obsługi poprzez komfortowy dostęp do podzespołów z zewnątrz autobusu.