Nietypowa pauza z Renault Trucks

fot. K.Biskupska

Jedenaście lokalizacji, tysiące przebytych kilometrów, setki godzin spotkań z kierowcami, rozmów i dyskusji. Na początku sierpnia 2015 r. rundą w Zielonej Górze zakończył się inauguracyjny letni etap karawany „Naturalnie Renault Trucks”, poruszającej się wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych kraju.

Karawana nowej gamy pojazdów francuskiego producenta, pomalowanych w zwierzęce motywy, wyruszyła pod koniec maja 2015 r. robiąc kilkudniowe przerwy za każdym razem na innych parkingach ulokowanych przy głównych szlakach transportowych Polski. Najważniejszy w tym wszystkim był kierowca. To on po wyborze pojazdu, jego prawidłowej konfiguracji oraz przygotowaniu do drogi ma największy wpływ na bezawaryjną i ekonomiczną eksploatację. Jednak nie samą pracą kierowca żyje. Aby się zregenerować i pozostać w zgodzie z przepisami, musi odpocząć, czyli mówiąc wprost – zrobić sobie przerwę.

Karawana pojazdów, zatrzymująca się na parkingach ulokowanych przy głównych szlakach komunikacyjnych kraju, była kolejnym nowatorskim pomysłem na promocję pełnej gamy ciężarówek. Na każdym parkingu rozstawiono stoisko, którego głównymi gwiazdami były pomalowane w zwierzęce motywy „tetki”. Kierowcy mogli odpocząć na leżaczkach czy w hamaku, poddać się masażowi na odpowiednim fotelu, pograć w gry – czyli miło spędzić czas (fot. K.Biskupska)
Kierowcy sprawdzali, jaki to królewski wypoczynek można mieć w kabinie gamy T – czy to MaxiSpace, czy w wersji Comfort, kabinie z tunelem czy też płaską podłogą (fot. K.Biskupska)

Naturalnie kierowca

Założeniem karawany, akcji zorganizowanej przez Renault Trucks Poland, było nie tylko urozmaicenie obowiązkowej dla kierowców pauzy, ale też zaprezentowanie ciężarówek francuskiego producenta oraz umożliwienie ich oceny. Podróżujący z tą nietypową karawaną przedstawiciele Renault Trucks Poland spotykali się z kierowcami, odpowiadając na wiele pytań dotyczących nowej gamy pojazdów przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego, głównie nt. funkcjonalności kabin, ekonomicznej jazdy, sposobów obniżania kosztów paliwa i minimalizowania kosztów obsług serwisowych. Zainteresowani mogli się dowiedzieć, w jaki sposób można połączyć te wszystkie elementy, by generowały jak największy zysk dla przedsiębiorstwa.

Na kierowców czekały 4 pojazdy z gamy T z kabinami zarówno Sleeper (średnimi), jak i High Sleeper (wysokimi), a także pierwszą w Polsce kabiną z wyposażeniem MaxiSpace. Pojazdy te większość z trakerów zna już doskonale z zewnątrz, rozpoznając na trasie kształt kabiny Renault Trucks T już z daleka. Jednak niewielu z nich mogło usiąść, położyć się, stanąć we wnętrzu. Podczas trwania karawany mieli taką możliwość, gdyż karawana miała na celu pokazanie komfortu i ergonomii nowych kabin oraz pokazanie, że kabina High Sleeper i Sleeper godnie zastąpiły kabiny starszych modeli Magnum. Nie budziło wątpliwości, że kabina Magnum dawała kierowcy doskonałe warunki do odpoczynku. Kabina Premium, mimo że mniej przestronna, też miała swoich zwolenników. Chociaż zarówno „Uśmiech Paryża” (Renault Premium), jak i „Telewizor” (Renault Magnum) dalej wożą kierowców po drogach całej Europy, nadszedł czas, aby przyjrzeć się nowym ciężarówkom z rodziny Renault Trucks T od strony wygody dla kierowcy, komfortu jego pracy i wypoczynku. I taki cel przyświecał przedstawicielom Renault Trucks Poland.